مشکلات هرمزگان در آینه خبر اطلاع رسانی نمی شود/ خبرنگاران منعکس کننده تولیدات روابط عمومی ها هستند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 404
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گفتگو/ مدرس ارتباطات و رسانه دانشگاههای هرمزگان:

مشکلات هرمزگان در آینه خبر اطلاع رسانی نمی شود/ خبرنگاران منعکس کننده تولیدات روابط عمومی ها هستند

مدرس ارتباطات و رسانه در دانشگاههای هرمزگان گفت:مسائل مشکلات استان در آینه خبر استان اطلاع رسانی و حساس سازی منعکس نمی شود و خبرنگاران تنها منعکس کننده تولیدات روابط عمومی ها هستند.

IMG_1392

به گزارش عصر بشاگرد؛سیدرضاهاشمی زاده ، مدرس ارتباطات و رسانه در دانشگاههای استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه خبرنگاری و تولید محتوای خبری نیاز به آموزش و مهارت دارد، گفت:خبرنگار زبده کسی است که خود را از آموزش و تجربه محدود نمی کند و خبرنگارمانند انسانی که به اکسیژن نیاز دارد به آموختن نیازمند است.

 

وی با اشاره به آموزش های دانشگاهی رشته روزنامه نگاری در استان تصریح کرد:آموزش های دانشگاهی بر اساس چند دهه پیش تهیه شده که پوشش دهنده جامعه خبری نیست و در سالهای اخیر به دلیل مسائل مختلفی ورودی دانشجو به این رشته کاهش یافته است.

 

هاشمی زاده اظهار کرد:در استان هرمزگان با دو دسته از رسانه های مرتبط به دولت و بخش خصوصی مواجهه هستیم که در بخش دولتی به دلیل سالها فعالیت از پختگی و مهارت بیشتری برخوردار هستند.

 

وی افزود:این به این معنا است که فعالیت رسانه های دولتی استان در سطح متوسط است و نسبت به رسانه های غیر دولتی از استاندارد های قابل قبولی برخوردارند.

 

هاشمی زاده با بیان اینکه جایگاه خبری استان در اطلاع رسانی در حد متوسط است، گفت:مسائل مشکلات استان در زمینه های زیست محیطی، کمبود آب، بحران های طبیعی و غیره در آینه خبر استان اطلاع رسانی و حساس سازی منعکس نمی شود و خبرنگاران عادت کرده اند تنها منعکس کننده تولیدات روابط عمومی ها و مراکز تهیه کننده خبر باشند.

 

مدرس ارتباطات و رسانه در دانشگاههای هرمزگان با بیان اینکه با ظهور اینترنت جنبش دیگری در حوزه مجازی، تارنماها، وبلاگ ها و روزنامه نگاری شهروندی بر اساس تجربه شخصی در حال گسترش است، تاکید کرد:رشته های دانشگاهی نتوانسته خود را با فعالیت های ارتباطی در عرصه مجازی منطبق کند و عقب افتادگی وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: تولید آگاهی نیازمند سواد خبری است که با دانش آموختگی، تسهیلات مرتبط خبری و کسب تجربات افراد وابسته است.

 

هاشمی زاده تاکید کرد:خبرنگاران هرمزگان از حضور میدانی و در صحنه بودن دور شده اند و خود را در اتاق محبوس کرده که بیشتر به آماده خوری خبری عادت کرده اند لذا خبرنگار باید در صحنه حضور داشته باشد و به دنبال تحقق خواسته های مردم باشد.

 

وی تصریح کرد: اگر صدای مردم در برابر کلمات خبرنگاران شنیده نشود، اعتماد عمومی به خبر کاهش می یابد و در حال حاضر نیز تیراژ رسانه های چاپی از استقبال شایانی برخوردار نیست.

 

مدرس ارتباطات و رسانه در دانشگاههای هرمزگان خاطر نشان کرد: کسی که نام خبرنگاری را می یابد تصور می کند دارای دانش است و نیازی برای حضور در دوره ندارد که این مسئله غرور کاذب است و کاربردی بودن روزنامه ها و اثر بخشی را نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/م

منبع:شبكه اطلاع رساني هرمز





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: ارتباطات و رسانه،دانشگاههای استان هرمزگان،سیدرضاهاشمی زاده،باشگاه خبرنگاران ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 105
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 214
بازدید ماه : 1703
بازدید کل : 125149
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com